Przejdź do treści

Digital Design

Specjalność: Design

Prowadzący: prof. Adam Panasiewicz

Bio

Pracuje w Katedrze Multimediów, gdzie prowadzi zajęcia między innymi na kierunku Digital Design, którego jest współtwórcą. W swojej pracy twórczej bada granice recepcji obrazu, skupiając się na właściwościach jego odbioru w kontekście znaczeń semantycznych. Jako członek grupy naN, jest współtwórcą instalacji interaktywnych, wykorzystujących języki programistyczne w celu poszerzenia definicji dzieła kształtowanego  w procesie udziału odbiorcy. Uczestniczył w licznych wystawach w kraju i za granicą.

Opis Kursu

Digital Design, to pracownia w ofercie studiów Art&Design, która łączy w sobie artystyczną kreację i umiejętność projektowania oraz kodowania interface’ów interaktywnych.

Pracownia Digital Design, to wykorzystanie niestandardowych rozwiązań tworzenia komunikatu wizualno – tekstualnego przy pomocy łączenia technik mediów analogowych i cyfrowych w ramach strategii artystycznych w zakresie Nowych Mediów, które wykorzystują nowe technologie i nowe języki komunikacyjne. Pracownia jest odpowiedzią na zjawiska odnoszące się do tzw. kultury konwergencji, która wymaga tworzenia komunikatu – przekazu dla wielu odmiennych mediów naraz.

W ramach zajęć studenci tworzą i projektują komunikat transmedialny tzn. przygotowują narrację, która cyrkuluje w różnych mediach wykorzystując strategie cross medialne. Dzięki nim projekt o charakterze transmedialnym może funkcjonować w różnych mediach: Internecie (blog, www), mediach społecznościowych, grach, reklamie tradycyjnej, aplikacjach mobilnych, reklamie ambientowej, czy też w krytycznym nurcie culture jamming.

Pracownia łączy umiejętności i wiedzę studenta odnoszącą się do sztuki projektowej dla Internetu, jak i do działań i strategii z zakresu sztuki video, działań w środowisku gier, czy też instalacji intermedialnych oraz reklamy outdorowej.